• Medlemsbrev frå...
Medlemsmöten
Medlemsbrev Kungsholmen

Medlemsbrev från styrelsen och valberedningen

Medlemsbrev KungsholmenSom säkert många vet gick Alf Österman bort under hösten. Alf har lämnat ett tomrum efter sig i styrelsen där han under många år deltagit bland annat som medlemsansvarig. Styrelsen har för att hedra Alfs minne skänkt en minnesgåva till Läkare utan gränser.

Första advent är passerat och snart också julen samt föreningens verksamhetsår. Årsmötet kommer att vara på Kafé Marx, Kungsgatan 84 den 28 januari, klockslag kommer att meddelas senare. Skriv in datumet i din kalender.

Att delta i styrelsearbetet är roligt och stimulerande men har sin tid. Av olika skäl kommer den nuvarande styrelsen inte att ställa upp till omval. När du deltar i ett styrelsearbete får du kontakter både i den egna lokala partiföreningen och i andra partiföreningar i Stockholmsområdet men får också möjlighet att påverka partiets politik i smått som stort.

Valberedningen, d.v.s. Marie-Louise Silverstrand samt Erik Rune, vill gärna komma i kontakt med dig som är intresserad av att delta i lokalföreningens styrelsearbete. Du når dem via mail;

[email protected]

För visst ska vi få ihop en styrelse till nästa år? Som stöd finns naturligtvis den gamla styrelsen samt distriktet som under våren 2017 kommer att erbjuda flera utbildningar till lokala styrelser.

Vi hoppas att med dessa rader väckt just ditt intresse för att vara med att skapa en livskraftig förening få Kungsholmen som så väl behövs inför valet 2018.

God jul och gott nytt år önskar styrelsen och valberedningen för
Vänsterpartiet på Kungsholmen

Dela den här sidan: